Monday, February 16, 2015

Widgets

ေျပာင္းလဲလာျပီ ျဖစ္တဲ့ လူတို႔ရဲ႕ ရွာေဖြမွု အေလ့အထ



Marketing နဲ႔ ပက္သက္လို႔ ေျပာဆုိတဲ့အခါ သီအုိရီေတြ ေျပာင္းလဲလာမွုကို ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။ ယင္းကေတာ့ လူတို႔ရဲ႕ ရွာေဖြမွု အေလ့အထ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြဟာ တစ္ခုခုကို သိခ်င္တဲ့အခါ ဘယ္ကေန ဘယ္လို ရွာေဖြသလဲေပါ့။ အေမရိကန္မွာ ဆုိရင္ ၁၉၉၀ ဝန္းက်င္ေလာက္ကတည္းက သတင္းအခ်က္အလက္ကို ရွာေဖြဖို႔အတြက္ အင္တာနက္ ဆုိတာကို အသံုးျပဳေနပါျပီ။ ျမန္မာျပည္ ကေတာ့ ယင္းသုိ႔ အသံုးျပဳမွုကို ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွ တစ္စျပီး တစ္စ အသံုးျပဳလာပါတယ္။ 


ဒါေပမယ့္ ရွာေဖြရန္ အသံုးျပဳမွုကေတာ့ က်ဥ္းေျမာင္းေနဆဲ ျဖစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္ထိလည္း လိုခ်င္တဲ့ အခ်က္အလက္ကို ေသခ်ာ မရွာႏိုင္ေသးပါဘူး။ ကုန္ပစၥည္းတစ္ခုခုကို ဝယ္ယူဖို႔ စဥ္းစားတဲ့အခါ သူနဲ႔ ပက္သက္ျပီး လူေတြ ဘယ္လို ေျပာၾကတယ္ ဆုိတဲ့ စကားသံကို နားေထာင္ဖို႔ အတြက္ အင္တာနက္ကုိ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားမွာပါ။ ဒါ့အျပင္ ရုပ္ရွင္ရံု၊ စားေသာက္ဆိုင္ အစရွိသျဖင့္တို႔ကို ရွာေဖြရန္ အတြက္လည္း အသံုးျပဳပါတယ္။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ သိခ်င္တာ အားလံုးကို အင္တာနက္ Search Engine ထဲကေန ရွာေဖြေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အကယ္၍ ျမန္မာျပည္မွာ အင္တာနက္ ျမန္ဆန္လာရင္ ဒါေတြဟာ ျဖစ္လာမွာပါ။ အရင္တုန္းက ခရီးသြားလာေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္သာ ရွာေဖြၾက ျပဳလုပ္ၾကရာကေန Google ရဲ႕ ေျမပံု၊ စားေသာက္ဆိုင္၊ ရုပ္ရွင္ရံုမ်ား အျပင္ အိမ္မ်ား ရွာေဖြတဲ့အထိ လုပ္လာၾက ပါျပီ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား အေနနဲ႔ မိမိတို႔ရဲ႕ လုပ္ငန္းကို အြန္လုိင္းေပၚ ေရာက္ေအာင္ တင္ဖုိ႔ လိုအပ္လာေနျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ 


တင္ရံုတင္ မကပဲ မိမိရဲ႕ ဝဘ္ဆိုဒ္ကို ရွာေဖြတဲ့အခါ ထိပ္ဆံုး ေနရာမ်ားတြင္ ေပၚေအာင္ ၾကိဳးစားရမွာက ေနာက္ထပ္ ေျခလွမ္းတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ လူတို႔ရဲ႕ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ အေလ့အထကို လိုက္လံ ၾကည့္ရွ့ုျပီး မိမိရဲ႕ မာကဲတင္း ဗ်ဴဟာ အေလ့အထကိုလည္း တိုးတက္ ေျပာင္းလဲႏုိင္မွသာ ေအာင္ျမင္မွုကို ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္မွာ ျဖစပါတယ္။

0 comments:

Post a Comment